Vis enkelt innlegg
Gammel 08-11-11, 20:51   #49
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Er det "galt" å spørre om hjelp i butikken ti-på-stengetid?

Helt på sin plass med en mail til butikken. :nikke: Man må selvfølgelig få spørre om ting 10 min før stengetid, og senere også for den saks skyld! Du var jo langt fra stengetid i mine øyne.

For øvrig syns jeg det å komme med vanskelig spørsmål og kreve mye hjelp ett minutt før stengetid ikke er greit. Stengetid er stengetid, og da bør kundene være på vei ut eller evt i kassen for å betale. Og helst ikke be om å få pakket inn gaver 10 min over stengetid (opplevd flere ganger). Når jeg tok oppgjør var jeg avhengig av å få gå når jeg skulle for å rekke tog. Det går gjerne ikke flust i 21-tiden da de fleste butikker stenger. Folk bør kunne respektere åpningstidene, og det gjør heldigvis de fleste. Heldigvis får man betalt for oppgjør og evt overtid der jeg jobber, noe annet hadde jeg faktisk ikke funnet meg i. Lønnen er bedriten og arbeidstidene er dårlige, da skal jeg i alle fall ha betalt for det jeg jobber. Makan.

Litt på siden: Sendte mer eller mindre ut en kunde av butikken i forrige uke. Hun snek seg inn under gitteret før åpningstid. Jeg mener, når du må bøye deg som ei skikkelig krokete gammal kjerring for å klare å komme deg innenfor, så bør det gå opp et lys. Men noen mener at man skal yte god service og smile uansett, i åpningstiden eller ei. Jeg sa ikke annet enn at vi ikke hadde åpnet ennå, derav gitteret. Hun ble dritsur og gikk, mens hun mumlet et eller annet (sikkert greit at jeg ikke hørte det).