Vis enkelt innlegg
Gammel 30-10-11, 13:26   #18
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Baker du muffins eller cupcakes?

Vel, jeg oppdaget i en annen tråd her inne at jeg stortsett baker cupcakes etter muffinsoppskriften til Ingrid Espelid Hovig. De lages ved å sikte hvetemel inn i eggedosis på samme måte som man lager bløtkakebunn. Dette er vel per amerikansk definisjon cupcakes.

Jeg har derimot funnet en kjempegod oppskrift på blåbærmuffins der man blander det tørre i det våte og legger blåbæra i en grop midt i. Og det er visstnok muffins.

På norsk er vel i teorien alt sammen muffins. Begrepet cupcakes er relativt nytt og jeg bruker det ikke selv om vi pynter med glasur og strøssel. Her i huset er alt sammen muffins. :enkelt: