Tråd: Barcelona
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-03-07, 09:55   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barcelona

Jeg ville begynt med å lese Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. Stemningen i den boken er bare helt fantastisk, og jeg innbiller meg at det må være spennende å reise til Barcelona med den boken ferskt i minnet.

La Sagrada Familia er vel kanskje det første man tenker på at man bør se i Barcelona. Det er en vanvittig kirke som Gaudi har tegnet, og som ble påbegynt for over hundre år siden. Den står fortsatt ikke ferdig. Jeg ble litt skuffet jeg da, over at det var en eneste stor byggeplass. Men mange synes det er en fantastisk opplevelse å se denne kirken.

Las Ramblas er Barcelonas Karl Johan. Her er det mye liv, kunstnere og gjøglere, og generelt god atmosfære. Hvis jeg ikke husker feil så går denne gaten helt ned til havnen.

Å rusle rundt i det gotiske kvarteret er et must. Det er kanskje det jeg husker aller best fra Barcelona. Spir, trange gater, og gamle bygninger. Her er det stemning altså.


Av shopping så foretrakk jeg Diagonalen. Altså, gaten heter ikke det. Men noe lignende. Og gaten går diagonalt gjennom Barcelona. Her er det en mengde eksklusive butikker, og enda flere ikke-eksklusive butikker. Her er det Armani, Gucci og Prada (som de fleste synes er rimelig kjedelig), men samtidig så dukker det opp Zara, Mango, Mexx etc.

Barcelona er en fantasisk by. Jeg kjente nå at jeg bare må ta meg en tur dit i løpet av våren... God tur!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat