Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-11, 21:25   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en feminist?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, hvorfor er de så opptatt av å si at de ikke er feminister? Hvorfor vil ingen være feminist nå til dags?

Det er ikke så rart, synes jeg. Ingen vil vel være det samme som sin mor og hennes venninner. Og når så mange i vår generasjon kaller seg feminister, så er det ikke så rart om neste generasjon tar avstand fra begrepet.

Det bekymrer meg langt mindre enn om de hadde tatt avstand fra innholdet i begrepet, og det gjør ikke "mine" jenter. I alle fall ikke når jeg forklarer dem hvordan man definerer en feminist på min måte. (De tror gjerne at feminisme=Ottar-varianten, og den er de veldig nøye med å distansere seg fra. Ikke at de har noe videre begrep om hva Ottar står for heller da, men det de tror at Ottar står for, det vil de ikke identifiseres med.)

Sitat:

Det er greit nok at dere møter studenter som tar avstand fra disse rosabloggedamene, men hva med den store hop ungjenter som aldri vandrer inn på universitetet? Hvordan står det til med dem?

Ingen ide. Sånne befatter jeg meg ikke med. Spør meg om 10 år, når Frøkna blir 19. (Ikke at hun ikke skal studere, selvsagt.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat