Sv: Hvilket ansvar har barnehagen for våre barns klær?
Opprinnelig lagt inn av Minni, her.
Gullet: Hva er passe med klær da?
Som regel klages det over at barnet har for lite, men her i tråden klages det over at barna har for mye også eller for dyrt tøy osv.
Lurer på om de ansatte noen gang blir fornøyde.
Det kommer veldig an på barnet. Har du et barn som du veit bader i søledammer eller som ofte har tisseuhell. Da bør det være minimum 2 skift av det innerste tøyet og et ekstra sett med mellomlag + yttertøy.
Det gjelder å finne en gylden middelvei. Det er ikke noen vits å ha hele garderoben til barna liggende i barenhagen, det har de fleste barnehager ikke plass til.
Selv har jeg en unge som mer eller mindre aldri trenger å bruke av skiftekurven sin. Nå ligger det 1 sett med ullundertøy, 1 boxer, 3 par sokker,fleecebukse og genser i kurven hans. I hylla ligger det 2 par votter, 2 luer, hals pluss mellomlagstøy. Nå i denne årstiden blir han alltid sendt i barnehagen med ullundertøy, så har han en t-skjorte og en bukse over det som han tar av seg når han går ut. På knaggen henger det regntøy,utebukse og jakke. I skohylla står det et par gore-texsko og et par neoprenstøvler.
Jeg bryr meg forøvrig katten i om tøyet er dyrt eller billig så lenge det er funksjonellt og at foreldrene ikke setter restriksjoner for bruk av det, for da kan det like gjerne ligge hjemme.