Vis enkelt innlegg
Gammel 19-10-11, 12:33   #18
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lese selv-bøker til 6-åring

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men må ungene deres lese "Les sel, Ola" osv.?

Begge mine har måttet gjøre det. Jeg synes det er helt OK at de må lese det selv om de har lest bra begge to. Det har gått såpass fort unna at jeg ikke har opplevd det som problematisk.

Jeg har hørt - men er usikker på hvor? - at slike tekster er geniale for å oppdage dysleksi. Les sel er jo et palindrom (kan leses likt fremlengs og baklengs), noe som jeg mener enkelte dyslektikere kan gjøre? Samme dette med at de har to setninger med bare "så" og "se" som forskjellen. Ola sa gåsa. Ola så gåsa

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat