Vis enkelt innlegg
Gammel 03-10-06, 13:55   #9
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

(NB- ikke retorisk spørsmål. Jeg lurer. Finnes det en typisk måte å skrive på om man er dyslektisk?) Flere jeg gikk i klasse med på barneskolen, som ikke er det minste dyslektiske, skrev ting som vaffler eller sykkler inntil vi lærte i norsken i 5. klasse at en del ord med dobbel konsonant får enkel konsonant i flertall.

Så vidt jeg vet er det ikke noe typisk ved dysletisk skriving. Så vidt jeg vet er man egentlig ikke helt enige om hva som er dysleksi. Det er heller ikke alle skrive og lesevansker som skyldes dysleksi.

Søsteren min har dysleksi og hun brukte å bytte om på boktaver som lignet på hverandre. Hun kunne feks skrive: klupp i stedet for klubb. (Det kan jeg også gjøre av og til. Jeg bytter om på p og b og g og d). Hun skriver til gjengjeld et forståelig språk. En annen jeg kjenner som har dysleksi skriver "politikerspråk". Hun skriver ganske rett, men hun kan godt skrive ting som er poengløse eller uten mening fordi hun motsier seg selv.

him er ikke aktiv   Svar med sitat