Sv: Vi er ikke familiens søppelbøtte
Jeg syns ikke arvetøy er slemt å tilby dere, det er bare å si nei. Jeg har ikke så mye plass jeg heller, men har viet den store hylla i det ene skapet til arvet yttertøy som venter på at barna skal vokse inn i det. Resultatet er at jeg har tre barn jeg ikke har kjøpt vinterdresser til på 2 år, jeg har funnet det i skapet. Jeg tar selvfølgelig ikke imot klær som passer om 10 år (et sted må grensen gå), men jeg sier som regel ja til det meste og så sender jeg videre det jeg ikke vil ha. Har akkurat kjørt 5 sekker tøy (sortert i poser) til UFF). Verdien av arvetøy skal man ikke kimse av. Men det er din oppgave å takke nei hvis du ikke har plass. Jeg ville nå likevel sett gjennom det og tatt vare på det jeg ville ha, selv om det var 5 plagg av en hel sekk! Det er bare å lage rutiner på å se gjennom tøyet med jevne mellomrom (f.eks 2 ganger i året) så tar man frem det som vil passe i løpet av vinteren f.eks.
Som alenemor må jeg si det kommer veldig godt med. Men jeg er enig i at de de ikke trenger å kjøre søpla til dere. Ødelagte sekker og et svært piano hører ingensteder hjemme, si NEI!
|