Sv: Finnes trassalderen?
Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.
Leste akkurat i bladet Mamma at Trine Grung ikke tror på trassaldre. Hun mener visst at hvis barnet får nok næring og drikke, ikke er for varmt og ikke for kaldt - og får nok tid og kos - så trasser det ikke.
Fikk litt hakeslepp av den der faktisk!
Hva mener du?
dette var det morsomste jeg har lest på lenge. Fikk nesten lyst å sprinte ut og kjøpe Mamma. Gud så mye dumt det går ann å lire ut av seg. Eller det stemmer sikkert da... det skal jeg forklare nå:
Så klart trassalderen finnes.. Det har jeg et levende bevis på. Og det kan jo kalles så mangt. Trass/løsrivelse/selvstendighet osv. Det er jo så og si bra at barnet trasser. ikke for oss voksne da, men det viser jo at barnet har en sterk vilje og som helt sikkert vil klare seg selv seinere i livet.
Jeg har en ekstremt trassete ung dame i hus. Hun får alt hun trenger men selvfølgelig ikke alltid alt hun vil ha. Hos sin far/besteforeldre får hun alt hun vil ha og vel så det og de syns hun er en engel å ha med å gjøre. Så kommer hun hjem og jeg får det sure trynet hennes fordi hun ikke lenger får viljen sin konstant. Selvfølgelig er hun fornøyd hos dem når hun får styre showet og være verdens navle hele dagen. Det er ikke aktuelt her hjemme og da blir det litt trass og krangel i blant.