Sv: Juleplanleggere foren dere
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Mja...de fleste jeg kjenner som ligger flere mnd. i forkant med planlegging av høytider, har så mye på tapetet og legger så mye press på seg selv, at de sjelden klarer å nyte noe som helst. (Min erfaring.) Jeg synes det er vilt å begynne å tenke på julen trekvarts år i forveien, men jeg liker jo heller ikke at kakemennene har kommet i butikken allerede, så hva vet vel jeg.
Jeg er alltid litt stressa i des, det tror jeg ikke man klarer å unngå, men jeg koser meg med jula likevel.
Hm. Jeg er kanskje en sånn som tenker på jula trekvart år i forveien. Og bursdager. Og gjett hvem som sitter og administrerer alles fritid på jobb. Jeg liker egentlig planlegging.
Men det tar ikke veldig mye energi for meg dette med å planlegge julegaver gjennom hele året. Det er noe jeg bare gjør på samme måte som jeg handler findusprodukter når det er findustilbud. Er det halv pris på lego, kjøper jeg inn et lass. Kommer jeg over smykkesalg, blir det med en anselig mengde hjem. Kommer jeg over noe som er perfekt til min søster, kjøper jeg det selv om det er oktober (ikke noe poeng før, hun lider av shoppegalskap). Mine julegaver har deadline 1. desember pga posten. Og i desember liker jeg å ha en ekstra ferieuke om jeg får det, bake akkurat det som passer meg, se litt på juleshoppingen til andre panikkslagne mennesker, lage litt hobbygreier med ungene og ellers bare nyte synet og lukten av jul.
Jeg trenger kanskje ikke si at jeg er veldig ferdig med jul når januar kommer.