Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?
Jeg tror aldri jeg har fått en rød prikk kun fordi noen er uenig i mine synspunkter. Stort sett så kommer de med en personlig kommentar og jeg synes ofte det er kjipt. Oftest fordi jeg ser at jeg kan ha vært i overkant bombastisk og faktisk tar feil eller at jeg utilsiktet har såret noen, og noen ganger fordi jeg opplever dem som urettferdig og at det er liten mulighet til å slå tilbake. Jeg outer ikke prikker. Jeg blir altså ikke lei meg fordi den er rød, men fordi den sier noe om meg i en diskusjon.
Selv gir jeg rødprikk når jeg opplever at noen bidrar til å gjøre diskusjonen sur og tverr eller hvis noen bare kverulerer for å gjøre det. Jeg synes det er veldig slitsomt med debattanter som velger å tolke innleggene utifra sine verste antagelser hele tida.
Jeg rødprikker svært sjelden, men prøver å grønnprikke ofte. Grønne prikker er givende og hyggelig både å få og gi.
(Noen ganger gir jeg til og med en grønn prikk til noen jeg er uenig i for å gi en personlig kommentar til det de har skrevet (postiv eller negativ). Jeg er liksom ikke negativ til alle som er uenig med meg og hevnprikking er teit.)