Vis enkelt innlegg
Gammel 25-09-11, 00:02   #1
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Mange hyggelige juleting som skal gjøres, ingenting i veien for at det er en kalenderoverraskelse!
Kan være lurt åha litt oversikt over hva man har som ting på det enkelte nr. Hvis man henger opp alle på en gang, hvis det blir behov for å justere. Fins mange tips på nett, her er noen ideer jeg fant på bloggen " Aimees univers":

Her er de 24 tingene vi skal gjøre sammen:

1. Lage nellik appelsiner.
2.Pynte vinduer til jul
3.Lage fuglemat av fett og frø
4.Lese julebøker
5.Spise kveldsmat ute
6.Rydde og vaske barnerommet
7.Lage julepynt
8.Bake pepperkaker
9. Spilledag. Vi skal spille spill sammen.
10.Spise på kafé/restaurant
11.Bake rundstykker
12.Barna bestemmer middag
13.Bake lussekatter (Lucia dagen)
14.Lage julepynt
15.Lage julekort
16. Lage ønskeliste til nissen
17. Se en julefilm sammen, med popcorn og kos
18. Kakao og lesestund til kveldsmat
19.Kinotur
20. Pynte pepperkakehus
21. Pakke inn julegaver
22.Ordne juletre
23. Levere julegaver til naboene
24. Spise julestrømper

En hyggelig måte å involvere barna i juleforberedelsene. Man kan naturligvis legge inn noen gaver istedetfor underveis, det er ikke alt som passer for alle, kanskje.

Vi gjør det ganske likt, ser jeg. Men låner noen tips av deg.
I tillegg har vi en del veldedige ting, som at ungene må ta ut 200kr av sin konto å gi til et veldedig formål. Jeg velger 3 stk de kan velge mellom, og i fjor var det Redd Barna, Kreftforeninga og Leger uten grenser. Ungene valgte hver sin (vi hadde bare 3 unger da ) og det var stor suksess.
De må også velge seg en leke/klesplagg de ikke bruke og som er i god stand, som vi gir til krisesenteret eller Frelsesarmeen. I fjor ga minstemor bort den nyeste leken sin.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat