Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-07, 13:37   #25
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammeslutt allerede?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Skjønner ikke hvor jeg vil hen? Jeg konstaterer at det er vanskelig å la barnet avvenne seg selv naturlig på den måten du beskriver når man må ut i jobb, og får råd om å avvenne nattmat etc.

Jeg er ellers ikke enig i at barnet ikke er selvavvent med mindre man har fulgt din mal.

Dersom man er informert, vet man at avvenning av nattamming ikke er noe man gjennomføre, bare fordi en helsesøster eller to mener så. Men ja, jeg er enig i at kulturen vår stikker noen kjepper i hjulene når det gjelder bl.a. amming. Derfor syns jeg at det er viktig at bl.a. jeg informerer om dette, som i denne diskusjonen her. Er man informert, havner man ikke så lett i de fellene som kulturen har lagt opp til. Du må gjerne være uenig. Det tar dessuten tid å endre tankesett når man er preget av holdningene i kulturen og samfunnet rundt seg.

Dette er forøvrig ikke "min mal", dette er det dyktige fagpersoner som uttaler. Jeg syns bare at det høres veldig logisk og riktig ut, og videreformidler det.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat