Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-07, 13:15   #23
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammeslutt allerede?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er jo ikke akkurat samfunnet lagt opp til at man kan følge naturmetoden fullt ut, da.


Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med dette. Det er ikke noe stort problem å praktisere selvavvenning derom man virkelig ønsker det. Jeg kan ellers være enig med deg i at samfunnet vårt/kulturen vår ikke er vant til å tenke i de baner. Hos oss skal man helst nattavvenne ved 6 måneder, få barnet selvstendig så raskt som mulig, osv, osv. Men dersom man ingorerer kulturbetingede råd og følger egen overbevisning, lytter nøye til barnets signaler, osv, så er det ikke så problematisk å følge "naturmetoden". (Hva nå "naturmetoden" egentlig måtte være...)

Det er forresten heller ikke poenget mitt at flest mulig på død og liv skal la barna sine selvavvenne. Men jeg ser at veldig mange barn slutter å die før de er ett år. Veldig mange av mødrene oppfatter dette som at barnet er selvavvent, men mødrene kunne gjerne tenkt seg å ammet lengre. Jeg syns det er på sin plass å informere om at barna faktisk ikke nødvendigvis selvavvenner selv om de slutter å die, når de er så unge. Dersom mor er informert om at ytre påvirkning kan ha innflytelse på ammingen/ammeslutt, klarer mor kanskje å unngå for tidlig ammeslutt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat