Sv: Forventninger til politiske ledere
Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.
Jeg har da fulgt med i avisene som alle andre tenker jeg. Jeg hadde bare ikke lyst å diskutere det akkurat her fordi det ikke hadde så mye med denne diskusjonen å gjøre. Jeg bare påpekte at det etter min oppfatning ville vært mer naturlig å diskutere hva Politiet kunne gjort annerledes før og under terroren framfor maktesløse mennesker i dyp krise.
Ikke for å kverulere, men du påpekte ikke "bare" at man heller burde diskutere hva politiet kunne gjort annerledes. Du skrev at politiet "ikke taklet denne situasjonen særlig bra" og at man burde "rette pekefingeren dit".
Jeg har heller ikke lyst til å diskutere det (siden jeg ikke har forutsetninger for å gjøre det), men jeg spurte siden det virket som om du visste mer siden du hadde konkludert. At det står mye forskjellig i avisene er ikke grunn til å konkludere med at politiet har gjort en dårlig jobb. Det er viktig å evaluere og se om noe burde gjøres annerledes en annen gang, det er jeg helt enig i, men jeg synes også det er ganske viktig å holde dette på et saklig nivå. Det er mange politifolk som gjorde en fantastisk innsats disse dagene (og som fortsatt holder på), og da blir det ekstra unødvendig å slenge ut grunnløs kritikk, synes jeg.
|