Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-11, 19:02   #18
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Objektiv til bryllupsfotografering

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Jeg synes en skikkelig macro-objektiv er gull på portretter, jeg da. Utendørs bruker jeg mye Canon 100mm macro f/2,8. Innendørs hadde det sikkert vært vel så greit med en med noe kortere brennvidde, f.eks 60mm. Og så er det jo gøy å ta litt macrobilder også, da! Personlig er jeg også veldig glad i min 50 mm f/1,8. Jeg synes sjelden jeg får til å ta gode portrettbilder med større blender enn 2,0 uansett. Med enda større blender og ditto mindre skarphetsområde synes jeg ofte det er vanskelig å få både nesa og øynene skarpe. Men det kan jo selvfølgelig skyldes fotografen også

Skriver under på det med makro-objektiv. Den kan fokusere litt langsomt, men tar veldig fine bilder, i tillegg til at det er veldig gøy å fotografere macro.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat