Vis enkelt innlegg
Gammel 14-03-07, 11:14   #1
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelp til analyse

Legger denne her, siden det sikkert er flere inne og kikker her enn på musikkforumet...Jeg holder på med en analyse som skal være med i masteroppgaven min. Det er "Landstryker" av Tungtvann, og her er det jo en mengde referanser.
Jeg lurer spesielt på:
1 Pirat og gategutt. Hvilke assosiasjoner har du til disse ordene? (Begynte plutselig å tenke på at det kanskje er en roman som heter det?)

2 "Droppa dra på lyrikk i et overfylt beger"... Hva i all verden betyr dette, tro? Håper noen kan hjelpe!

La det bank på glassverandaen, æ slepp ikke ho Tora inn

Vil alltid ha mentalitet som folket bak nordavinden
Så e du stuck up som ho Bjørg Vik trur æ du bør stikk
Førr æ prata om sånne ting sånne ikke tør lik
Så kall mæ gjerne nihilist / Og anarkist
Men det e trist/
Æ kommer med nå dokker burde visst
Du si æ skriv kiosklitteratur og det e så
Men æ søng Sangen om den røde rubin uten en tråd
Det e ei bestialsk historie men det e fakta så æ bli omdiskutert som den siste revejakta
Men hadde du gått 100 år tebake i tid Og gått på havnekvarteret i Christiania by Kunne du sett mæ og han Knut Hamsun sitt og drikk drinka
Og prat om kordan besteborgelig poesi stinka/ Et problem?/ Æ e en bohem som han Hans Jæger
Droppa dra på lyrikk i et overfylt beger
Og spør han Bjørn Erik Hanssen om når det kan ta slutt
At dokker ser på mæ som en pirat og gategutt
Søng salma men e langt i fra ved reisa mi sin slutt kjør gassen i bånn, te maskineriet e kaputt