Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-11, 23:44   #8
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tolking av vedtekter for barnehagen

Hos oss tar vi inn også 1.januar. De barna som fyller 3 år i løpet av første halvår regnes da som store og det frigjør ekvivalenter (et barn under 3 år telles som to barn over 3 år). Loven er som følger:

Først må man ta inn de som har krav på plass i følge Lov om barnehager §13. De går foran alt. Det vil si barn med nedsatt funksjonsevne (dette er strengt, altså - man må nesten ha et vedtak her) og barn med barnevernsvedtak går først.

Deretter leser jeg at søsken av barn som allerede går i barnehagen prioriteres. Dette er vanlig praksis.

Så kommer de som har foreldre som jobber i XXXX AS. Altså du. Det er mulig de prioriterer ansattebarn først. Om barnehagen har samme opptakspraksis som oss og tar inn barn også i januar (omregning av ekvivalenter) så tenker jeg at dere har en sjanse dersom det ikke står en haug med søsken på venteliste.

Om barnet er over 1 år (noe jeg ser det ikke er) så er nok sjansen større for å få plass, men siden din ikke fødes før november 11 så har dere ikke krav på noen plass. Det er det bare barn over 1 år som har.

Håper dette ble forståelig - om ikke, spør så skal jeg prøve å utdype