Sv: [Frp] Rett skal være rett
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg synes det er stor forskjell mellom det å påpeke at FrP har vært med på å skape grobunn for den type ekstreme meninger, og det å tro at den jevne FrPer synes at det ABB har gjort er en lur ting. Ser man på FrP sin historie har de jobbet hardt med å sverte innvandrere, til og med grepet til forfalskning og ulovligheter, og jeg tenker at det er svært viktig at også dette kommer fram i lyset nå. Hva slags holdninger det gir grobunn for.
Og mange hvert at islam gir grobunn for terrorisme. Same same.
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Mener du virkelig at det skjedde? Hvor? Den offentlige debatten har jo vært fullstendig oversvømmet av innvandringspolitiske spørsmål siden 9/11.
Nei, jeg snakker om andre negative ting 9/11 førte med seg, som ekstremt muslimfrykt og tanken om at islam er en ond religion og at muslimer ønsker å overta verden og drepe alle vantro. Poenget mitt er at det ikke stemmer. Like lite som alle i FrP tenker som ABB, selv om han har vært medlem der.
FrP er grobunn for fremmedfrykt på samme måte som islam er grobunn for ekstrmisme. Men vi kan ikke forby noen av delene, og om vi setter lokk på det så er faren vesentlig større for at det koker over.