Vis enkelt innlegg
Gammel 31-07-11, 10:38   #4
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg tror at ABB muligens kan være schizofren. Det jeg har fått med meg ligner veldig på en jeg kjente til i min ungdom. Han var veldig oppegående, men trakk seg tilbake i slutten av tennårene/begynnelsen av 20-årene. Så fikk han stormannsvansinne og mente at alle var ute etter ham, presidenten i USA og Sovjet og han var den viktigste personen i hele verden og at han måste gå til angrep/forsvare seg osv. Han jeg kjente til klarte jo heldigvis ikke å ti stille om det. Det er også fler ting som ligner syns jeg. Men jeg er amatør.

Jeg tror ikke han er schizofren, det er for mye som ikke passer. En av de viktigste aspektene ved det er at tankene er splittede og usammenhengende. Ofte er også hygiene og forfengelighet noe av det første som går fyken. Det er også vanlig å være psykotisk i perioder, og å høre stemmer/ha hallusinasjoner. Han har klart å planlegge dette gjennom mange år, og det tror jeg ikke han hadde klart om han hadde vært schizofren. De aller aller fleste schizofrene er forøvrig helt ufarlige, og vrangforestillingene deres går som oftest kun ut over dem selv.

Derimot tror jeg han kan diagnostiseres som å ha minst to personlighetsforstyrrelsesdiagnoser; dyssosial/antisosial ("psykopat") og narsissistisk. Uten at det hjelper han noe særlig - veldig mange innenfor fengsel har i allefall den dyssosiale/antisosiale (gjerne i kombinasjon med adhd), og de har jo likevel blitt straffet. Å ha personlighetsforstyrrelser er ikke en av de tingene som blir vurdert som "utilregnelig" i juridisk forstand.