Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-07, 21:47   #169
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legalisering av narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nederland med sine 16 mill. innbyggere har langt færre overdose-dødsfall enn lille Norge til tross for at de har en langt mer liberal narkotika-politikk. Hvorfor det? Er det ikke liv man vil forsøke å redde? Er det ikke tap av liv vi frykter da vit tenker på narkotika?

Jeg synes ikke overdosedødsfall er den viktigste målestokk, ei heller det jeg frykter mest. Jeg synes faktisk livskvalitet for de som har et rusproblem, og som er i live er viktigere.

Så vidt jeg har forstått synes ikke rusforskere at Nederland er noe forbilde når det kommer til håndtering av rus. Har ikke papirene foran meg, så jeg kan ikke argumentere godt i forhold til dette. Skal se om jeg klarer å finne kurspapirer senere. Husker iallefall at jeg på et kurs jeg deltok på ble rimelig overbevist om at Norge ikke bør ape etter Nederland i ruspolitikken.