Vis enkelt innlegg
Gammel 23-05-11, 12:39   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Macbook VS laptop pc?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

altså, jeg lagrer jo bilder og annen media andre steder altså, men poenget var at den kræsjer hele tiden... første kræsj var sommer 09, da var den 6 mnd gammel. da døde harddisken for første gang.. mistet alt jeg ikke hadde lagret så langt.. så fikk jeg ny harddisk på garantien, men ingenting ble reddet.. så andre kræsj: julen 2009. hadde da enda ikke lært leksen og mistet hele semester oppgaven min samt bilder fra juni-desember-09.. så kjøpte jeg meg ekstern harddisk og lagret alt med jevne mellomrom.. 3 kræsj var sensommer 2010.. men da hadde jeg heldigvis lagret det meste...
finnes sikkert bedre pc enn acer altså,(denne kostet 6900) men jeg prøver litt å overbevise meg om at mac er tingen..

At harddisker fysisk krasjer er "vanlig" i den grad at det er noe man må regne med kan skje. Apple benytter de samme harddiskene som Acer, Asus, HP, Lenovo etc. Det går i disker fra Western Digital, Seagate, Hitachi og Toshiba. To diskkrasj på såpass kort tid er uvanlig - det kan være at du bare har vært litt ekstra uheldig. Tre virker merkelig mye, og antyder for meg at det er et annet problem med pc-en som gjør at diskene ryker...

Jeg ser alltid på det som om at det ikke er et spørsmål om en harddisk vil krasje, men spørsmålet er når en harddisk vil krasje...

"Feilmessig" sett er vel min erfaring at det som generelt virker som å gi minst problemer, er Lenovo Thinkpad T-maskiner...

Når det gjelder hva maskiner tåler i henhold til fysisk "mishandling" virker Apple litt ned på listen for min del, selv om selve det ytre chassiset virker robust. F.eks. på Lenovo Thinkpad-maskinene finner man dreneringshull under pc-en. Det som søles i tastaturet kommer rennende ut under...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat