Sv: Konfirmanten som ga bort alt hun fikk
Opprinnelig lagt inn av safran, her.
Meissa, jeg ser du har slettet innleggene dine, så jeg skal la være å kommentere dem selv om jeg har aldri så lyst.
Når det er sagt, så syns jeg det er fantastisk gjort av denne femtenåringen. Hun har gjort en uselvisk handling, og virkelig tatt til seg og brukt det hun lærte i forberedelsene til konfirmasjonen. Jeg har selv to jenter som er veldig bevisste og fint kunne ha kommet på det samme. Før jeg ville latt dem gi bort alle konfirmasjonspengene sine, ville jeg snakket med dem grundig om hva dette innebar. En femtenåring er ikke moden nok til å ta store avgjørelser uten veiledning fra en voksen, og det er her jeg som mor kommer inn.
Jeg slettet alle meldingene mine fordi jeg opplevde at folk tok setninger ut av kontekst og tilla meg en masse meninger jeg ikke hadde. Det er nesten umulig å forsvare seg når folk tyr til slike taktikker og ikke skulle det være nødvendig heller. Det er jo ens meninger man skal argumentere for ikke ens person. Folk må jo gjerne være uenige, det er hele poenget med å diskutere, syns jeg, men det burde være mulig å diskutere på et saklig nivå uten å henge ut folk.