Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-11, 10:55   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bunad og hijab

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

jeg er ikke like stor tilhenger av religiøse hodeplagg som må brukes fordi kvinnen ses på som et seksualisert vesen som skal skjules for omverdenen. Jeg liker ikke at man kombinerer den norske bunadstradisjonen med akkurat dette kvinnesynet.

Jeg er helt enig i første setningen din. Men skal vi tenke historisk og tradisjonsrikt, så er nok den meningen mye nærmere hva man tenkte om kvinner i de de dager de brukte klær bunaden er basert på. Det er jo en grunn til at det finnes hodeplagg til de fleste bunader. Så det blir en litt merkelig sammenblanding av "vi må bevare bunaden fordi den er gammel tradisjon" og "vårt helt moderne kvinnesyn kan ikke kombineres med hijab!".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat