Vis enkelt innlegg
Gammel 15-05-11, 21:38   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke tradisjoner har dere på 17. mai?

Vi er bosatt langt unna alt av familie, så vi er bare oss.

Så lenge det var bare oss to pleide vi dra til sentrum og se på tog der. Etter at vi flyttet hit i 2006 dro vi deretter hit og fulgte det lokale toget til den lokale skolen.
Det året jeg var gravid med Knerten begrenset vi oss til det lokale toget, for jeg orket ikke gå så mye.

I år går Knerten i barnehage, og derved skal vi for første gang gå i tog. Det er oppstilling klokka ett, så tanken min er at vi tar det med ro.
Står opp og henger ut flagget og lytter etter salutten.
Spiser god frokost og ser litt 17. mai sending på tv.
Så skal vi komme oss ned til der det er oppstilling litt før ett, og gå i tog, og holde ut på skoleplassen så lenge ungene synes det er greit, dvs at Mikro ikke hyler, og at Knerten har det gøy.

Egentlig vil jeg gjerne grille, men siden værmeldinga tilsier at det ikke er gjennomførbart uten paraply, så blir det nok innemat. Siden kveldsrutinen til Knerten begynner rett etter barnetv (eller underveis i det dersom han ser mer enn fantorangen) så er det ikke snakk om å finne på så mye annet.

Vi har med andre ord veldig lite inneholdsrik 17. mai...