Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-11, 00:49   #2
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baby Led Weaning-metoden

...! Jeg har aldri hørt at det er en metode, men det er omtrent hva vi har gjort her hjemme. Det meste får smakes på, og er det noe som ikke passer (for sterkt eller for salt), lukes det vekk og det som er ok av det som er klart blir tilbudt i passende biter med passe temperatur. Minsta mi var veldig kresen, og laaaaang og tynn - men når hun fikk "velge" og gjøre som oss andre med bordet ble plutselig mat helt supert. De andre tre har vært matvrak i utgangspunktet, så jeg har ikke det helt store sammenlikningsgrunnlaget

(men jeg har veldig stor tro på at barn må få lov til å ta del i egen ernæring fra de er ganske små. De har fått lov å grise og søle så mye de makter, de har fått lov til å gå fra bordet når de ikke vil spise mer og de har fått lov til å gå fra mat på tallerkenen - enten fordi de er mette eller fordi de ikke liker det. Brød er jeg skeptisk til, og har ikke gitt mer enn ett kornmåltid til dagen. Grunnen er at eldste min ble skikkelig hard i magen av mer korn enn det, så vi kjørte over på mer grønnsaker, kjøtt og "ren" mat.)

Nå vet ikke jeg hvor gammel din er, Input, men de skal ikke være store før de ser mening med felles måltid det er koseligere for alle om alle spiser samtidig. Hvis han ikke vil ha store biter, så fortsett med mos og legg noen andre smaker "tilfeldig" ved siden av eller oppi. Det kommer etter hvert.

(jeg har også ammet nokså lenge hver gang, og dette lar seg fullt ut samkjøre med amming. Så lenge man godtar urk på puppen åååååååå så godt å være ferdig )