Jeg lurer litt på yoghurt og mat og slikt
Poden spiser 1 youghurt hver dag. Han får vanlig Tine Youghurt som vi blander med havregryn.
Noen Youghurter er det 8 % sukker i andre er det 5. Hva utgjør det?
Er det uvanlig mye å spise youghurt hver dag?
Forresten så er han litt rar i matveien... Han spiser alt av brød/knekkebrød med alt av pålegg. Han spiser frukt (eple, banan og apelsin og noen til), og av grønnsaker spiser han tomat, agurk og mais. Men middag spiser han ikke. Eller, det er vel varm mat han ikke vil ha. Han spiste rester fra lasagnen vi hadde en dag. Da hadde den stått i kjøleskapet i ett døgn (og var hard og ekkel...). Men generelt vil han ikke ha mat som er varm/lunken, og heller ikke mat som har vært varm, men som har kjølnet.
Hvorfor ikke?
Jeg pleier å servere han det vi spiser hver dag, og jeg lar han smake alt han vil. Jeg sier aldri "jeg tror ikke du liker dette" eller slike teite ting.
Hvordan er det mulig å ikke like middag da?! Det er jo det beste måltidet.
Han spiste slike middagsglass da han var mindre, og han har spist fiskekaker, pølse og slike ting før også.
Er det best å bare la det gå sin gang og håpe på at han blir mer interessert i middagen etter hvert? Poden er forresten litt over 1 1/2 år. (20 mnd)
Hilsen en plutselig veldig usikker Kirsebær.