Sv: Legalisering av narkotika?
Opprinnelig lagt inn av turi, her.
Hasj: uloveligt
Alkohol: Vært loveligt LENGE!!
Tipper det er forskjell!!!!
Hm, som Sitron sier, det er ikke så langt ifra hverandre, og synes egentlig det ikke er så irrelevant å ha det med i en sånn debatt. Jeg tolket dine innlegg som at du ikke ønsket at noen rusmidler burde vært tillatt.
For min del er litt av problemstillingen at det fungerer ikke så veldig godt sånn det er nå. Det blir stadig flere og yngre misbrukere, og det er ikke penger, ressurser og plass til behandling for alle som ønsker det. Politiet har heller ikke de bevilgninger til ressurser slik at de kunne drevet mer effektiv etterforskning av de store bakmennene og de internasjonale nettverkene. Derfor mener jeg at debatten er viktig og at det muligens kan være nyttig at man tenker i helt nye baner, og det inkluderer å vurdere legalisering av narkotika. Jeg er personlig veldig usikker på det siste, men ønsker ikke å forkaste det helt. Jeg tror også at metadonbehandling kan hjelpe mange, dog passer det ikke til alle narkomane. Ettersom jeg har forstått kan det være vanskelig å få den type behandling, så mulig at det burde kunne innvilges til flere. Jeg vet ikke nok om emnet, men mulig at større grad av tvangsbehandling kunne vært en del av nytenkningen.
|