Vis enkelt innlegg
Gammel 27-04-11, 20:13   #11
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Røde kors - en ubedt gjest som trenger seg på

For et tullete debattinnlegg! Jeg blir også skuffet over slike meninger.

Jeg har mange år bak meg i RKH med tusenvis av timer med frivillig arbeid, både i påska og resten av året, og har enda ikke tilbragt et minutt på en snøscooter. Scooterkjøringen - også for RKH - er underlagt sterke restriksjoner i mesteparten av landet, man får knapt nok lov til å lære opp sjåfører slik at de kan kjøre når det virkelig trengs. Og tro meg - det gjør det, rett som det er. Røde kors finner du i hele landet - også på alle andre steder enn de mest populære vintersportsstedene. Mange av oss er klare til utkall på kort varsel for leteaksjoner og henteoppdrag året rundt, døgnet rundt.

Jeg har ikke hørt om noen konflikt mellom Turistforeningen og RKH, det ville isåfall overraske meg veldig.

Får satse på at vedkommende kåsør får hjelp av turistforeningen (!?) om han en vakker dag skulle knekke lårhalsen utenfor asfaltert vei, han ville bli forbauset om han visste hvor stor andel av redningsarbeidet i Norge som er basert på frivillig innsats...

Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat