Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-07, 19:30   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legalisering av narkotika?

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Nei, det synes jeg ikke. Alkohol er legalt, men vi er ikke kvitt all elendigheten den fører med seg heller. Folk blir alkoholikere, de drikker bort hus og heim, mishandler sine nærmeste i fylla, pådrar seg selv store fysiske skader, så nei, jeg tror ikke legalisering av narkotika er redningen.

Men ville vi ble kvitt elendigheten alkohol fører med seg ved å forby det? Og hva er egentlig forskjellen på alkohol og narkotika? Er det bedre å være alkoholiker enn narkoman?

Hvis narkotika ble gitt på resept til narkomane, ville ikke det gjort det mindre attraktivt å selge narkotika? Ville ikke det redusert behovet for kriminelle handlinger knyttet til narkotikabruk?

Og hvis vi gikk enda lengre, og laget "pol" for narkotika. Ville ikke det slått bunnen ut av det illegale markedet? Narkotika er jo spinndyrt fordi risikoen ved å produsere og distrubuere det er så stor. Eller?

Jeg har forøvrig ikke klart å gjøre meg opp noen mening om dette selv. Jeg er fryktlig på den ene siden men på den andre siden når det kommer til dette temaet