Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-11, 12:30   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo uten for mye fett?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Siden du tar det opp videre, så tillater jeg meg å svare. Syntetisk tøy, skai til sko osv. er generelt lite miljøvennlig å lage. Å bestille spesielle matvarer fra utlandet er også særs lite miljøvennlig. Det er ikke vanskelig å finne ull fra dyr som har det godt, og husdyrhold har også en funksjon som er bra for naturen. Selv om ikke det gjelder alt husdyrhold. Og ja, det er bra for miljøet å spise mer vegetarmat, men det er ikke det samme som full on veganisme. Om man bor i California så kan man leve mye mer miljøvennlig som veganer enn i Norge. Skal man leve mest mulig miljøvennlig i Norge bør man holde seg til gammaldags bondekosthold, med kortreist mat og kun sesongens grønnsaker. Det vil si potet, gulrot, kål og epler gjennom vintermånedene.

Det er der de etiske (for meg) årsakene kommer inn, det overskygger de få negative miljøaspektene.


Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg har vært litt overrasket over at du har gått over til å bli veganer Dixie Diner, siden jeg mener å huske at du tidligere har sagt at vegetarisme var en av årsakene til at du ble så overvektig. Hvis jeg har forstått deg riktig, hva er årsakene til at du har snudd? (Dette er ikke meningen som et "stille til veggs - spørsmål", altså, mer ett "interessert i hva du holder på med og bittelitt bekymret".

Vegetarianisme var en av årsakene ja. Ikke veganisme. Hadde jeg vært veganer in the first place hadde jeg ikke blitt overvektig, det er jeg ganske sikker på. Vegetarianisme for meg var fullt av karbohydrater overlesset med ost, rømme, fløte osv. Det går ikke lenger, heldigvis. Og årsaken til at jeg har snudd er den talen jeg snakket om i et par innlegg bak her (i tillegg til at jeg har lest og sett mer og mer av det han snakker om etterhvert, og blitt mer og mer interessert i emnet). Jeg synes det er et ufattelig spennende tema (og et ufattelig grusomt tema, med tanke på alt jeg har lest og sett de siste månedene), jeg er kjempeglad jeg tok dette valget og går bare rundt og er glad for tiden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat