Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 21:46   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Erstatning for paprika

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Tja, gresskar, squash, aubergine, friske bønner? Går vel mer på at de ligner i konsistens enn smak akkurat disse...

I stedet for karri kan du prøve muskatnøtt, koriander, ingefær, kanel, spisskummen, kardemomme, gurkemeie - som friske urter for de som finnes i den formen, eller i form av frø, eller støtt.

Karri (og Garam Masala) er jo egentlig ferdigblandet krydder med flere av bestanddelene over, kanskje du kan finne oppskrift på karripulver på nett, og se om det er noe der du ikke tåler - og ta ut den bestanddelen?

Synes ikke aubergine og squash smaker så mye, men bruker begge deler innimellom. Gresskar må jeg innrømme jeg ikke husker hvordan smaker engang

Jeg bruker forresten flere av krydderne du sier, spesielt spisskummen og koriander. Kanskje det er kanelen jeg reagerer på da? For det tåler jeg visstnok heller ikke..

Takk for tips

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hva bruker du til vanlig da? Forskjellige typer løk, avokado, sukkererter, ananas, pinjekjerner, squash, gresskarkjerner etc er jo godt i salat. (Bortsett fra gresskarkjerner da, som jeg personlig mener er satans verk. )

Gulrot er godt i mange gryteretter. Persillerot, kanskje? Jeg har laget en veldig god persillerotsuppe, for eksempel.

Bruker masse løk. Og hvitløk. Avokado bruker jeg i salat, samme med sukkerter. Pinjekjerner osv er godt, men jeg orker ikke i salat.. Bare om jeg får det servert av andre

I gryte bruker jeg både gulrot og sellerirot. Persillerot har jeg vel knapt sett i butikkene, men det skal jeg jammen lete etter

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat