Tråd: Pannekaker
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-11, 21:44   #48
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pannekaker

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.


Jeg syns du heller kan legge kreftene dine på å servere barnet ditt god og sunn mat hjemme, evt. involvere deg i FAU for å gjøre skole/barnehagemåltidene sunnere. Det er slett ikke "umulig i Norge å kjøre en sunn stil til barna". Men å bli sur over at ungene får pannekaker hos venner, bikker over i mathysteri.

Det syntes jeg var et godt råd.

Vi er noen av dem som serverer pannekaker av og til når de små har med venner hjem. Både fordi ungene liker det, og fordi ungene våre gjenre får være med å velge middag når de skal ha besøk med hjem.
Jeg har sittet og tenkt litt på hvordan jeg hadde reagert hvis en mamma hadde ringt og klaget over middagsvalget vårt, og kom frem til at jeg antakeligvis hadde blitt skikkelig grinete.
Du sier du driter i om folk ler av deg for at du vil servere sønnen din sunn mat. Jeg hadde nok heller ikke bekymret meg så veldig for hvordan folk hadde tenkt om meg, men heller vært bekymret for hvordan sønnen din vil bli inkludert/behandlet dersom du velger å kritisere folk for deres matvalg. Hos meg hadde jeg helt sikkert valgt å invitere andre barn hjem enn de som jeg oppfattet hadde brysomme og mathysteriske foreldre.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv