Sv: Har du grønt kort (golf)?
Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.
Nei, det er vel noe bortimot det siste jeg kunne tenke meg.

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.
Jeg innrømmer at jeg har fordommer mot golfspillerere 

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Nei, og jeg kan ikke se for meg at jeg noensinne kommer til å ta det heller. 

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.
Det fine med golf er at det i utgangspunktet passer for alle, i motsetning til mange andre idretter eller aktiviterer.
Blant annet passer det for folk i alle aldre. Det er noe en familie kan gjøre sammen, en ganske hyggelig helgeaktivitet innbiller jeg meg. (Bare barna blir litt større )
Ulempen er at det er stemplet som en rikmannssport, og det kommer nok til å henge igjen leeenge.
Utstyr trenger ikke være dyrt, og man må ikke ha rutete GANT-bukser på banen … Man må heller ikke spille på de banene som har de strengeste kleskodene!
Men det er utrolig mange som tror det.
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Personlig er det mange helgeaktiviteter jeg heller vil gjøre enn å traske rundt på en golfbane. Tur i ordentlig natur, for eksempel.
Jeg syns det stempelet er fjernet for lengst, golf har jo blitt allemannseie og er rimelig u-eksklusivt, spør du meg.
Her i Vestfold har det i hvert fall vært sånn, og det var en periode som "alle" skulle spille golf.
Jeg synes det er kjedelig, og at det tar for lang tid. Det er hyggelig å gå rundt, men det er altfor mye venting. Noen ganger er det "bare" leting etter ballen i ulendt terreng.
Jeg er nok også i stor grad preget av å ha venner som spiller golf på bekostning av barn og familie.
For meg er golf en sport for voksne som kan styre fritiden/tiden sin uten at noen venter eller "ofres".