Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol
Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.
Jeg sitter nuh her og lurer. Hvordan kommer disse hjem, disse som tar seg et glass vin til maten? (Og ikke kom her og si at alle tar taxi hjem!)
mistenker at det er MANGE som tror at de ikke har promille etter et glass vin eller øl, og kjører. Og dermed risikerer at jeg eller min familie blir skadet fordi de kjører i påvirket tilstand.
Vi har menn som drikker brus når de kjører bil. Og jeg har faktisk bare opplevd én gang at noen har satt seg bak rattet etter å ha drukket øl - og det var et lokalt brødhue jeg traff tilfeldig på en fest.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Og en annen ting også, dette med "å ha alkoholfrie soner", det gir meg faktisk litt feil assosiasjoner i forhold til det er ment. Jeg synes det gir assosiasjoner til at man drikker for mye til vanlig.
Om man lever i en familie hvor det gjøres et poeng av at "akkurat nå på julaften eller dåpen eller konfirmasjonen, DA skal det ikke drikkes", da tenker jeg, hvordan er det til vanlig? For man skal jo faktisk aldri ha det sånn at barna er utrygge.
Jeg vil bare ikke gå med på at det å drikke vin og øl automatisk og nødvendigvis fører til traumer for barna. Mine barn merker faktisk ikke om mannen min (sånn for å påpeke det i forhold til de som ikke tror at man kan vurdere seg selv, så vurderer jeg mannen min) drikker en øl eller en munkholm eller mineralvann til soddmiddagen i en dåp altså. Ikke sjans.
Jupp.