Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-11, 09:07   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmasjon/dåp og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg regner ikke med du sikter til meg mtp manglende høflighet, men jeg tillater meg å svare litt.
Jeg er en av dem som har et ugreit forhold til ansvarlige voksnes alkoholbruk, men jeg tror nok at andre kan ha et sunt og fint forhold til alkohol helt uten problemer av noe slag. Problemet i min verden er ikke nødvendigvis at folk drikker for mye, men at alkohol=vold.
Men jeg respekterer og aksepterer at normale folk har et normalt forhold til alkohol og at unger ikke nødvendigvis blir traumatisert av at foreldrene tar seg et glass vin til maten.
Jeg skal komme dit en gang, at jeg tar et glass eller to med Lille i hus/tilstede, men ikke enda, jeg føler meg ikke trygg nok på at det ikke vil traumatisere henne enda, og ja, logisk sett så vet jeg at det ville vært helt uproblematisk, men jeg klarer ikke å slippe den utryggheten helt enda.

Nettopp. Det er det som er poenget.
Og det er klart, om en av mine slektninger som hadde seriøse problemer med alkohol hadde vært i live og skulle på familiemiddag, så hadde vi kuttet ut også. Det er fordi det er ikke akseptabelt med fyll.