Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-07, 21:38   #7
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnefilmer og språkbruk

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Jeg er heller ikke uenig, men skylden kan ikke plasseres på filmene alene. Det finnes utrolig mange sløve foreldre der ute... Når jeg innimellom hører hva barn ned i tre-fireårs alderen har fått lov til å se på blir jeg helt oppgitt. Det lages så utrolig mye søppel som er beregnet på barn, og det er vi som foreldre som må ta ansvar å filtrere vekk det som ikke er bra.

Hadde alle gjort det ville markedet nok endret seg. Tilbud og etterspørsel.

Og det er en grunn til at en god del barnefilmer har sju års aldersgrense.
Vi har vært ganske konsekvente på dette, og dersom snuppa har fått se en barnefilm med 7-årsgrense, har vi sett den først og hun har kun fått lov til se den på dvd. (Hun er fem år nå.)

Hadde en episode i barnepassen på Ikea som gjorde meg varm:
Snuppa var vel akkurat fylt fire, og hadde lenge gått og maset om å få se nettopp De Utrolige. Vi nektet henne det, pga. av aldersgrensen bl.a.

Vi hadde gått runden på Ikea, og skulle gå og hente jenta, da vi ser de viser filmen på lerret inne på barnepassen. Alle barna sitter som paralyserte.

Vi sa klart i fra hva vi mente, og snuppa var ikke blant de yngste barna heller.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat