Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-11, 20:41   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke rismelk til barn under 3 år?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det med soya er omdiskutert, men det er i alle fall en veldig utbredt oppfatning at soya påvirker hormonene. Soya selges jo i helsekostbutikker som "naturlig hormontilskudd".
Man skal også være litt obs på soya hvis man har allergi mot peanøtt.

Det er kanskje forskjell på fermentert/bearbeidet soya og soyabønner? Jeg spør fordi jeg er usikker altså, vil vite mer om dette. Asiatere spiser jo veldig mye soya, men kanskje helst i fermentert form (feks. Natto) og kreft er vel egentlig ikke så utbredt der som her. Jeg fant denne om asiatere og soya i dag. Jeg synes det er et spennende tema, altså. Må se om jeg finner noen kanskje litt mer vitenskapelige linker, hehe.