Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-11, 21:55   #7
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må slutte på norskkurs for å få barna til Norge

Og hva med de som ikke klarer kravene? De som ikke har nok ressurser, ikke har utdanning fra før, ikke har krefter til å jobbe 200 %, eller de som av ulike grunner blir uføre; har ikke de like mye rett til å få barna sine til landet? Er det virkelig riktig å sortere mennesker på den måten?

Og vi skal ikke skyve under en stol at problemet først og fremst gjelder alenemødre. Par, og også mange enslige fedre, klarer ofte lettere å oppnå de økonomiske kravene. Det er jaggu ikke lett å være alene i et nytt land, ha med seg et barn eller to som du skal ta deg av og følge opp, gå på norskkurs, ta grunnskoleutdanning, samtidig som du skal klare å tjene 300 000 kr for å få de andre barna i sikkerhet.

Jeg regner meg som over gjennomsnittet ressurssterk, men jeg tviler sterkt på om jeg hadde klart det der. Og da syns jeg ikke det er rettferdig å kreve det av andre.