Vis enkelt innlegg
Gammel 03-03-11, 10:37   #56
Magnolia
Stiv
 
Magnolia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.969
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønske om Montessori-pedagogikk Oslo øst?

Opprinnelig lagt inn av bjørkhaugtrollet, her.

Dette med Montessori er veldig spennende og jeg håper at det kommer i gang en slik skole på Østkanten også. Selv bor jeg i Balsfjord kommune i Troms og jeg har mine barn på en liten Montessoriskole. Her var kommunal skole tidligere, men pga lavt elevtall ville kommunen legge ned, heldigvis kom Montessoriforbundet inn og reddet skolen. Det er et veldig intressant tilbud og mine to som går på skolen bare elsker alt opplegget der. Nr. 3 av mine skal starte til høsten, nå er han på "prøveskole" hver tirsdag og han er en som trenger litt ekstra oppfølging ift språket og det har hatt så stor utvikling etter at han begynte på "prøveskole", takk til montesorripedagogikken

Stå på, så skal dere se at det kommer en montessoriskole hos dere også, ser jo at det startes opp i min hjemby Drammen fra høsten av.

Det er ikke slik at Montessoriforbundet kommer inn og velger å drive en skole her eller der. Man får heller ikke økonomisk støtte fra Montessoriforbundet, slik jeg også har hørt noen som tror. Å starte en Montessoriskole krever et engasjert styre som skaffer lokaler, utarbeidet budsjetter, får tak i lærere med godkjent kompetanse, osv. Det sendes en søknad om å få lov å drive privatskole til Utdanningsdirektoratet, og det er ingen automatikk i at denne blir innvilget. Det kreves mye arbeid og en rekke ildsjeler for å få skolen i gang, dette er ikke noe som kommer rekende på en fjøl.

__________________
Magnolia, Mini (2004) og Junior (2007)
Magnolia er ikke aktiv   Svar med sitat