Vis enkelt innlegg
Gammel 02-03-11, 12:02   #1
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Så mye mat hun vil? (10 mnd.)

Snuppa blir ALDRI fornøyd. Hun kan spise til hun kaster opp, om hun får lov.

Hun er nå 10 månder og spiser følgende:
-Frokost: 1 skive(også skorpene) m/div pålegg, ca 100 ml vann.
-Lunsj: 1 skive(også skorpene) m/div pålegg, ca 100 ml vann.
-Mellommåltid: 1 frukt/fruktmos, ca 100 ml MME.
-Middag: Feks, 1 potet, 1/2 gulrot, litt brokkoli, 1-2 fiskeboller. Ca 100 ml vann.
-Kvelds: 1 stor porsjon grøt. Ca 100 ml vann.

Pluss en del vann i løpet av kvelden og natten.

Hun har selv kuttet ut pupp, det kommer ikke fort nok og hun blir ikke mett nok. Grøt får jeg kun til på kvelden, andre tider av døgnet, nekter hun å spise det.

Hun blir hysterisk dersom hun tror det er tomt for mat. Hun klager og lager lyd under HELE måltidet, får ikke maten fort nok. Maser om mat så fort hun kommer på at at det kan være mat i nærheten. Hun sier bare; "MA, nam nam, MA." Før måltide og under hele. Med HØY og intens "mase"stemme.
Lar jeg henne spise ekstra mye (da mener jeg mer enn hva jeg vil tro magen orker) selv da er hun ikke fornøyd. Selv om hun er så mett at det bosktavligtalt, renner over.

What to do??

Får hun for lite mat?? Skal jeg overse masingen( ) ? Gi mer? Annen mat som metter mer?
Hun spiser ALT, ingen ting som har blitt spyttet ut igjen, pr dagsdato.
Er litt på kanten av stupet kjenner jeg. For er slitsomt med dette mase/misnøyet rundt måltidene.

Hun er helt på snitt på vekt. Skulle på HS i dag å kontrollveie, men det var stengt. Tar en tur i morgen.

ALLE tips taes i mot med takk.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat