Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-11, 15:33   #18
Mazaro
Fullverdig medlem
 
Mazaro sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 71
Mazaro er litt kul
Standard

Sv: Er det bare meg eller ... Hund og barn

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Lykken, der jeg bor er det mange som er redd for hunder, av ymse årsaker. Som eier av en av de som ser skumle ut er det ikke alltid like lett å vite hvordan man skal forholde seg til det, om de helst vil at jeg skal stoppe og vente i veikanten, snu og gå en annen vei og så videre. Har du noen innspill? Det jeg gjør stort sett når jeg ser at noen er veldig skeptiske er å holde ham i veldig kort lenke, sånn at han går helt inntil meg, og gå over på andre siden av veien. Jeg er litt redd for at de da tror enda mer at han er farlig?

... og det hender at noen sier "jeg er redd, kan du holde ham helt stille?", og det synes jeg er en ordentlig fin ting, da er det i hvert fall ikke mulig å misforstå hvordan de helst vil at jeg skal forholde meg.

Jeg er sikkert ikke den rette til å svare her, men gjør nå et forsøk like vel.
Når jeg treffer folk som jeg på avstand ser er redd for mine hunder, så får jeg dem alltid i band, Ja uansett når det en skjelden gang dukker opp et menneske så tar jeg dem i band. (Er ikke akkurat folksomt her.). Om jeg ser personen er redd eller usikker på hundene, pleier jeg å slippe en neve med godbiter på baken i terrenget vekk fra der vedkommende må passere. Slik fokuserer hundene ned mot bakken og ikke mot personen som er redd. Jeg antar at det må være lettere å gå forbi en hund som snuser i bakken, enn en som ser på en.

Mazaro er ikke aktiv   Svar med sitat