Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-07, 12:59   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.311
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sterk kronikk i Aftenposten

Takk for svar, begge to.

Det var godt å høre, Inagh, for jeg har prinsippielle motforestillinger mot en veldig utvidet rett til å screane for sykdommer og for å skeivstille rettighetene til syke vs. friske fostre. Samtidig så håper jeg inderlig at jeg klarer å se enkeltmennesker ett og ett, likevel, og selv om jeg ikke på noen måte fullt ut kan forstå deres situasjon, så i hvert fall prøve.

Du har helt rett, Tinetoff, og derfor er selvsagt historier som den i kronikken og Inaghs historie helt nødvendige for at man skal kunne se konsekvensene av disse prinsippene. Og historien til han med ryggmargsbrokk, for den del. Den er også gyldig.

Disse spørsmålene ville jo ikke vært så vanskelige dersom det ikke fantest ofre på begge sider. Det ser man jo også i en annen vanskelig debatt, om dødshjelp. Hvis man sitter ved sykeleiet til et kjært menneske i ulidelige smerter, med et vedvarende, intenst ønske om å dø, men ingen mulighet til selv å gjennomføre et selvmord, så må det være ulidelig å høre prinsippielle innlegg mot dødshjelp.

Men man MÅ jo debattere det prinsipielt, må man ikke? (EN ELLER TO p-er på slutten der????)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat