Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-11, 19:07   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Priser på småelektrisk i butikk, kontra nett

Kafftrakteren vår røk i forrige uke, og nå skulle jeg ut å finne en ny. Lette litt rundt på nett, og endte opp med en sak hos Lefdal. På nettbutikken så kostet denne 525 kr.

Vel, jeg stikker innom Lefdal, og får hjelp og finner den utvalgte trakteren. Men her koster den 699 kr. Altså 174 kr mer enn på nettbutikken.

Jeg spør selger om hvorfor den koster 699 kr der, og 525 kr på nett.

Svaret kommerraskt, uten at han så mye som letter på et øyebryn: Å, gjør den det? Da skal vi matche den prisen. Og vips så har jeg prutet til meg et avslag på 174 kr.
Jeg får også en kort forklaring på at nettbutikkene hele tiden endrer priser, og at butikkene ikke alltid henger med.

Dette er jeg jo selvfølgelig fornøyd med. Hadde vel neppe kjøpt trakteren hvis jeg måtte betale 699 kr.
Samtidig så får jeg jo tanker på alle de som IKKE sjekker på nett, og som ikke er klar over at det er store sprik i prisene. De må jo betale en del prosenter mer enn de som faktisk sjekker.

Det som slår meg er at de lurer kundene sine. Jeg mener...174 kr er en stor forskjell i prosent, og dette ga han meg uten å mukke. Han sjekket ikke opp nettbutikken en gang, og det tyder jo på at butikkprisen er HØY, siden han kunne gå ned så mye, og helt sikkert fortsatt ha inntjening på den.

Jeg vet i hvert fall at heretter så skal alt jeg kjøper prissjekkes på nett.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat