Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-11, 16:27   #804
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planleggingsdag i barnehagene, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nei, det har dere ikke. En lærer har ansvar for at alle barn mottar skolegang ihht opplæringsloven. Dere har en rammeplan, men denne krever ikke av dere at dere skal lære dyslektiske barn med adferdsvansker å lese altså.

Jeg mener at jobben pedlederne i barnehagen gjør er viktig, ikke misforstå. Men jeg mener at jobben en lærer gjør i skolen er avgjørende viktig. Det er altså ikke meningen å redusere pedledere, men det er et poeng å fremheve lærere.

Ulikheten i betydning av skole og barnehage kan også sees i lovverket - alle barn har skoleplikt og må motta skole hjemme eller i en skole - det er ingen tilsvarende lov om barnehagebarn.

Du henger virkelig etter i tid. Å sette seg inn i det man uttaler seg om er alltid en fordel.
Vi er forpliktet til å jobbe etter rammeplanen, det er ikke bare å tenke at vi er der for å se etter ungene mens foreldrene er på jobb.
Den jibben vi gjør er utrolig viktig for at de ungene vi sender på skolen skal ha et best mulig grunnlag. Det er veldig synd at du ikke ser det, virkelig.
I tillegg så har jeg som pedagogisk leder personalansvar for mine ansatte, det har ikke en lærer. Så vi har altså oppgaver en lærer ikke har.
For å si det sånn, i min familie diskuterer vi ikke så mye lønn, for når en førskolelærer som jobber som lærer i 1. klasse tjener mer enn en førskolelærer som jobber som styrer så er det noe helt fundamentalt galt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat