Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 16:19   #35
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Arbeidsgiver (som stort sett er kommunen) har vedtatt et visst antall planleggingsdager per år for barnehagene. De kommer jo ikke til å være interessert i å betale overtid til de ansatte for at de skal planlegge på kveldstid. Det har de ikke økonomi til. Ikke er det så enkelt å gjennomføre heller, det er ikke alle som har anledning til å jobbe på kvelden, og pålagt overtid er det faktisk enkelte som har rett på fritak fra, ihht arbeidsmiljøloven. Derfor vil ikke dette funke.
Det må derfor enten være slik at planleggingen foregår på selve dagen som er satt av, eller at de ansatte og ledelsen blir enige om at det er ok at planleggingen foregår på et par -tre kvelder i stedet, og at de ansatte dermed gis mulighet til å avspasere selve planleggingsdagen.

Jeg skjønner ikke hva folk reagerer på jeg altså, personlig unner jeg barnehagepersonellet å avspasere en hel dag en gang i blant. Det gir dem også mulighet for å finne på noe sosialt sammen, som er vanskelig for dem å få til ellers i arbeidstiden.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat