Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 14:49   #27
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om tidlig ultralyd og dette med sykdommer man kan finne der

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Downsbarn

Oh, please...

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Samtidig ser jeg hvordan enkelte foreldre med barn med spesielle behov sliter seg totalt ut på å få den hjelpen de trenger og jeg syns ikke det er riktig heller.

Men er ikke dette en diskusjon om at hjelpeapparatet aldri har vært samskjørt i hvordan man skal hjelpe/avlaste disse familiene? Det er ikke uten grunn at familier flytter langt for å faktisk få den hjelpen de har behov for.

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

De færreste får velfungerende dissimilisbarn.

Er det virkelig få velfungerende "dissimilisbarn"?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Ikke sjelden "kjenner de en mann som har en kjempesøt datter med downs, et ordentlig sjarmtroll!"

Heldigvis finnes det mennesker som faktisk kan se det vakre ved et barn, selv om det formodelig skulle ha down syndrom.

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men samtidig så ser vi utenforstående gjerne mest av de enkle sidene, de gode dagene, hvor barnet er i form til å være med på butikken eller skoleavslutningen eller hva det nå skal være.

Nå tror jeg de fleste barn med spesielle behov er fullt kapabel til å være med på skoleavslutning og i butikken hver dag!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er veldig på linje med Fnatten her.

Jeg også.

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat