Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 00:04   #2
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Drømmefamiliebil?

Når de reelle behovene skal primært dekkes, så blir det på en måte ikke "drømmebil" som blir aktuelt. Det perfekte i dag, men et vis snev av realisme, hadde vel blitt å gå for nye VW Sharan - da helst med 4WD når det kommer (og helst da at de kombinerer 4WD med DSG).

Akkurat når det gjelder miljø ser jeg det på mer realistisk at folk klarer å gjøre "innsparelser" på andre områder enn bilbruken hvis noe skulle være av praktisk betydning. F.eks. vil jeg si at jeg skulle kunne kjøre med grei samvittighet sett opp i mot at man f.eks. ikke har vært i syden på 10 år og de utslippene som genereres av flyturer (i privat sammenheng har det kun vært noen få innenlandsturer de 10 siste årene). Vi kjører eller sikke så veldig mye - ca. 15 000 km i året.

Miljødiskusjonene rundt bil er i stor grad meningsløse på sett og vis, samtidig er det for så vidt greit at det brukes mindre av økonomiske hensyn, selv om avgiftene alltids stiger. Uansett mener jeg fokuset på bilen som synder er overdrevet og egentlig inne på et feil spor under norske forhold, og at det er en haug andre tiltak som hadde vært langt mer effektive. I tillegg er testene for co2-klassifisering av biler egentlig ikke gode og gir for en del typer biler et noe misvisende resultat kontra hva de klarer i praksis.

Politikerne ser ellers også ut til å overse at privatbilismen kanskje ikke er det store problemet når det gjelder svevestøv: http://www.aftenposten.no/meninger/d...cle3983956.ece

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat