Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-11, 20:30   #2
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Albertine reiser til USA for første gang

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og da har man mange spørsmål! Forhåpentligvis kan de kloke FP'erne svare på noen av dem.

- Kan jeg bruke min SE Xperia 10 der borte? Både til ringing og data?
- Hvor kjøper man adaptere? Clas Ohlson?
- Har sikkerhetskontrollen der borte de samme reglene som her til lands når det gjelder flytende greier i håndbagasjen?
- Jeg reiser på billigst mulig måte. Er det filmvisning ombord for oss gniene/fattige? Bør jeg ha med hodetelefoner? Funker Koss?
- Jeg skal først til solfylte Miami der jeg trenger sommerklær, og så skal jeg til New York som har vinter. Noen kloke pakketips? Sende klær hjem fra Miami når jeg reiser derfra? Hvordan er klimaet i NY tidlig i februar?

Jeg kommer nok til å mase og gnåle ganske mye fremover... Men jeg er veldig takknemlig for alle svar!

Saa kult da!

Jeg vet noen svar:
- Regler i sikkerhetskontrollene er like over hele verden. Saann prinsipielt.
- Film paa flyet i turistklasse er avh. av flyselskapet og flytypen. Selskapet vet du allerede, flytypen kan du finne ut ved aa sjekke flightnummeret inne paa siden til flyselskapet. Saa kan du haape at det bare er en variant av dette flyet... Höres vanskeligere enn det er. Ikke saa mange flyselskaper som er midt i en oppgradering av flaaten.
- Hodetelefoner kan du ha med selv eller du faar (eller leier) paa flyet. Koss er bedre enn det meste flyene har.
- Du faar ikke sendt klaer hjem med fly hvis du ikke er med paa flyet selv. Hvis du skal sende med pakke, höres det plundrete ut. Jeg hadde heller satset paa klaer du kan bruke begge steder, type T-skjorter under en strikkejakke, kjoler over bukser, jeans etc.
- Klima New York (jeg tok en uke fra 15. februar):

Sitat:

Reiseplaner: New York/La Guardia AirportReisezeit : 15.02 - 22.02statistischer Witterungsverlauf Die mittlere Witterung stellte sich für New York/La Guardia Airport in der Vergangenheit folgendermaßen ein:
Die mittlere Tageshöchsttemperatur lag zwischen 2°C und 10°C. Nachts kühlte es sich auf -4°C bis 3°C ab.
Im Mittel fiel im entsprechenden Zeitraum an 2 Tagen Niederschlag. Über Ihre Reisezeit gemittelt wehte ein mäßiger Wind der Stärke 4 Bft. Diese Analyse beruht auf Beobachtungen der letzten 14 Jahre.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat