Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-11, 17:17   #54
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hellstrøm rydder opp. Og hvorfor folk starter kafe

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Man skal heller ikke glemme at den gemene hop nordmenn er egentlig ganske lite bevandret i det å lage og tilberede god, fersk mat. Det er en GRUNN til at Grandiosa er Norges mest solgte pizza for å si det sånn... og at Bearnaise-saus er den mest solgte ferdig-sausen...

Ja, og det var det jeg prøvde å få fram over her. Jeg vet at det ikke er kultur for mat på samme måte som i enkelte andre land. Folk kan ikke lage mat heller. Men jeg lurer på hvorfor det er blitt sånn. Hvor er matstoltheten? Hvorfor kan ikke nordmenn lage mat eller elske mat på samme måte som italienerne? De lever for å spise, vi spiser for å leve. Hva kommer det av? Vi har masse gode råvarer tilgjengelig i dette landet og en rik matkultur, på mange måter. Men noe har skjedd med lysten til å lage og spise god mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat